[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Barndomsminnen och sällskapsresan

Kategori: Alla samlade verk

Ligger i soffan och tittar på "SoS - En segelsällskapsresa" när de är ute i skärgården. Förbaskat vad bra den är! Hur sugen blir man inte på sommar och vågorna ute på sjön!!?
 
Vi hade ingen båt när jag var barn utan husvagn, som en riktigt tajkonfamilj. Just det utgav vi oss också för att vara. Vi skojade och kallade oss "Familjen Tajkon" och tillsammans reste runt i vår husvagn då vi var på Sicilien hos pappas familj. Vi var fem familjemedlemmar i husvagnen men hade minst en kanin och två råttor i släptåg också. Oj vad mysigt det var! Kanske inte alltid då men nu minns jag det bara med solsken! Jag tror att de är mina finaste minnena jag har från barndomen. 
 
  
Och där sprang vi omkring, morgon och kväll, till någon stuga där det fanns vatten för duscha och borsta tänderna. Dagarna gick åt till att bada, spela minigolf, lägga pengar i tuggummiautomater, leta slantar på stranden, gå till dansbanan, gå till hagar med kreatur i och hitta nya kompisar. 
 
 

Minns du det där jättestora gröna vidundret "SKY FALL - FUNNY ISLAND"
från sällskapsresan-filmen som det flytande vattenlandet? 
Den la till vid Bredsand en sommar då vi var där så den badade vi i,
men jag var nog så liten att jag knappt kunde simma.
 
Så var det nog i mångt och mycket på våra husvagnssemestrar. Jag var ganska liten så jag förstår om mina syskon, som började bli tonåringar, inte delar bilden av dessa somrar som de bästa! Hade jag varit några år äldre hade jag säkert känt så också. Det är väl också typiskt med minnen från barndomen - man minns alltid det bästa med solsken...
 
Mysigt med fina barndomsminnen :)
 
 
Kommentera inlägget här: