[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Puts-väck!

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!

Jag har sedan i början av december utövat plankan varje kväll. Första veckan stod jag i en minut, andra veckan i en och en halv minut för att vecka tre nå målet - två minuter. Min värk i svanken är så gott som HELT borta! Helt otroligt! Det har alltså i över ett år strålat från min bak ner i benet och detta är nu som bortblåst... 
 
LYCKA!
 
Nu har jag lagt till ännu en övning till kvällsproceduren... Jag ska kunna gå ner i spagat och/eller split inom en snar framtid, gärna innan sommaren.
 
Tips på hur jag ska nå mitt mål välkomnas enormt!
 


 

KOMMENTARER:

  • Carin sa silva säger:
    2013-12-30 | 00:30:52
    Bloggadress: http://blogg.mama.nu/carindasilva/

    Hej!!
    Du vill ha tips på hur du ska komma ner i spaga/splitt säger du. Humm...
    Jag kan bara gå ner i spagat dvs ett ben fram och det andra bak. Split (benen åt sidorna) kan inte alla gå ner i då det beror på hur ens höfter och bäcken ser ut.
    Mitt tips till dig är STRETCHA! Sitt i spagat/split ett tag varje dag, gunga lite lätt och använd din kroppstyngd.
    Sitt även i positionen men med ena benet böjt, antingen det främre eller bakre. Testa också olika positioner på fötterna. Jag har lättare att komma ner när bakre fotens insida är i golvet istället för fotryggen, då det blir en annan vridning på benet. Pröva dig fram och se vad som passar dig bäst.
    Lycka till!!!

    Svar: Men awesome! Tack gulliga du för att du tog din tid att svara! Eventuellt kommer jag inte sova inatt för fasen vad här ska stretchas! Jag misstänker att jag, liksom du, har ngt strul med splitten så jag får helt enkelt satsa på spagaten! Kommer jag ner då bliré uppvisning, det lovar jag dig!
    Annabelle

Kommentera inlägget här: