[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Vegetarisk "Man tager vad man haver"-soppa

Kategori: Alla samlade verk, Äta bör man...

Huvudrollen den här veckan spelas av dem 86,50kr jag har på mitt konto. Jag bestämde mig redan i söndags för att jag inte skulle spräcka limiten utan helt enkelt klara mig på det. Idag är det onsdag och beloppet på kontot är stabilt. Jag har inte rört en krona. Att leva så är lite som att hålla andan så länge man orkar. Du vinner ingenting. Det står inte något pris runt hörnet för den som klarade sig längst. Det handlar bara om äran.
 
Igår var det tisdag, min "vegetarian en dag i veckan"-dag. Jag klarade mig fram till kvällen då min kompis bjöd hem mig på svärdfisk-middag. Då beslutade jag mig för att kompensera genom att äta vegetariskt även idag. Det blir aningen svårt när man inte får handla men vilken rätt gör sig bättre som "man tager vad man haver"-måltid än soppa?
 
Annabelles vegetariska
"Man tager vad man haver"-soppa
 
 
Koka upp vatten och tillsätt:
 
En påse broccoli
En rödlök
Ärtor
Majs
Fetaost
Manchegoost
En skvätt grädde
Vitlök
Grönsaksbuljong
Salt
Peppar
Sesamolja
 
Koka ihop alla ingredienser så det blir en härlig sörja. 
 
Häll upp i en skål och njut!
 
Kommentera inlägget här: