[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Dagens minsta, men viktigaste beslut...

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!, Tankar om nutid

 
Jag antar att det har med tiden på året att göra. I brist på annat att lägga tid på fick det bli ett välgörenhetsprojekt... 
 
I december är det dags för årets Musikhjälpen och i år är ämnet HIV. På Sveriges Radios hemsida fanns det en länk för den som ville engagera sig med ett eget initiativ. Innan jag visste ordet av var de ifyllbara fälten, ifyllda, och jag klickade på OK.
 
Min tanke var att hålla det enkelt, men ändå personligt. Det skulle heller inte kosta mycket men ändå attraherera folk. Mitt mål var att sälja 20 st. armbandspåsar, men nu finns det chans att det blir fler då Arantxa från sommar-"Morgonpasset i P3", som också är folkets ambassadör för årets Musikhjälpen, önskat sig några armband. Jag hoppas att hon ska gilla dem och bära dem med stajl. Eventuellt nämns initiativet i "Morgonpasset i P3" nu i veckan också då jag skickade in en armbandspåse i present till varje programledare.
En får hoppas på det bästa!
 
 
Tillsammans stoppar vi spridningen av HIV
 
Köp Cure HIV-armbandspåsen och rädda liv!
 
 
 
 Varje dag drabbas 6000 människor utav sjukdomen humant immunvirus – HIV.
Många av dessa är barn som smittats vid födseln eller genom modersmjölken. Utan rätt medicinering dör ungefär hälften av barnen innan de ens hunnit fylla två år. 

Köp ett armband för 50 kronor…

  ... 50 kr räcker till bromsmedicin i en månad i länderna söder om Sahara där flest Hiv-smittade lever.

... 50 kr räcker till ett års förbrukning av preventivmedel.


Köp fyra armband - 200 kronor…

... 200 kr räcker till att 25 blivande mammor får testa sig för HIV.

 

 Hur bidrar jag?
Köp ett armband!


Pris: 50 kr st

Inbetalning till Skandiabanken:
9150-874.742-5

Swish:
0735813638


Skriv ditt namn, adress samt antal armband
  
 
Gå gärna med på eventsidan på Facebook och bjud in dina vänner!
 
 
 

  
Kommentera inlägget här: