[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Jag vann!

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!, Hang-ups

Om det, mot förmodan, finns någon som missat att jag drömmer om en karriär inom tv/radio kan väl denne räcka upp en hand!? Okej, jag tror visst det var någon där bak som sträckte på sig..? Ja men då tar vi väl det här ett varv till då..!
 
Jag har aldrig varit någon direkt radiolyssnare. Det beror med största sannolikhet på att jag prioriterat att sova då radioprogrammen lockar till sig störst publik, dvs på morgonen. Dessutom "lyssnar" jag när radion är på. Den står alltså inte bara på utan jag väljer varsamt något jag intresserar mig för och sedan lyssnar jag. Podar funkar kanske bäst för mig då jag inte vill missa något, eller kanske vill höra det där som var så bra en gång till! När jag av en slump trillade över "Morgonpasset i P3" som då också sändes på Svtplay (!) föll jag PLADASK! Jag vet! Jag upptäckte programmet med dessa underbara programledare väldigt sent men behöver jag dra det där med att jag aldrig haft för vana att lyssna på radio en gång till!? Vilket fall var det då drömmen liksom tog form! 
 
"Att vara radiopratare måste ju vara det ROLIGASTE jobbet som finns!", tänkte jag,
 och började söka varenda tjänst SR la upp på sin hemsida. Ja, jag har sökt allt, men sannolikheten att jag skulle få chansen att bevisa hur FANTASTISKT jag skulle platsa framför micken känns liksom minimal. Därför har jag även gluttat på andra stationer. 
(Förlåt, Sveriges Radio, men jag har försökt på alla sätt och vis.)
 
Igår var jag i vanlig ordning inne och karriärsurfade runt på diverse sidor och hamnade på Radio Plays sida! Där fanns en länk till tävlingar! Jag fyllde i fälten utan att riktigt läsa vad det innebar - något om V6, och så var det en bild på Charlotte Pirrelli. Det var liksom inget mer med det. Så idag, när jag sitter på jobbet och pillar med diverse ringer det i luren. Hemligt nummer? Kan vara något jobb jag sökt!
 
"Hej, det är Annabelle."
 
.... sooorl... 
 
"Ursäkta! Det är sån dålig mottagning här. Vänta en sekund!"
 
Jag ursäktade mig till min chef som stod vid min plats och sprang upp för trappan med luren i handen. 
 
"Hej Annabelle! 
Vad har du för vardagstips?!"
 
Jag sökte i mitt minne, men där var det riktigt stökigt! Hur jag än lyfte på saker och ting fann jag ingenting som hjälpte mig minnas detta. Plötsligt fick jag fram något...
 
"Odling...?!", svarade jag.
 
"Ja, varför är det så bra?! Hur kommer det sig att du tycker det är ett vardagslyx?"
 
"Jo, men det är mysigt, och ekonomiskt och.."
 
"Nu går vi live!!"
 
Plötsligt slår det mig att det jag fyllde i igår på nätet nu har blivit detta. Jag känner mig ganska sömndrucken genom samtalet, hinner få med ett skämt men resten är ganska blurrigt!
 
"Det här var ett sånt bra tips så du kammar hem dagens vinst på en månadsförbrukning av V6 och 500kr!"
 
Jag vann! Jag vann! JAAAAG VAAAAANN! 
 
I väntan på att bli upptäkt som det nya radioämnet passar jag på att önska låtar i Morgonpasset i P3 och vinna lite tävlingar i Mix megapol! 
 
Nu vet ni var ni hittar mig :)


 
Kommentera inlägget här: