[Valid RSS]

I väntan på något nytt

"MAN TAGER VAD MAN HAVER"- LYCKA!

Kategori: Alla samlade verk

 
Det är något med våren. I samma sekund som de där första solstrålarna träffar mig smittas jag av någon slags totallycka. Det måste vara provocerande för den som istället blir deprimerad när våren kommer, men fokus nu, för guds skull! Jag blir lycklig! och här kommer istället hela receptet!
 
ANNABELLES RECEPT PÅ
"MAN TAGER VAD MAN HAVER"- LYCKA!
 
¤ Ta dig en funderare!
Vad tycker du om? Vad gör dig glad? Har du någon dröm? Och kanske främst - Finns det något du alltid velat göra, men inte vågat?
 
Jag, i mitt fall, ÄLSKAR djur & natur. Jag tycker om att gå på shower och konserter. Jag drömmer om ett jobb inom radio. Och jag är livrädd för att göra saker själv, helt solo.
 
GLAD:
Den här våren har jag, om jag slår ut det, varit i något kulturforum varje vecka. Exempel på dessa, som kan fungera som tips för dig, är Mia Skärringers föreställning "Avig Maria", "Stand-up Yours", Norra brunns "Comedy club", Fotografiska museet, "Ikväll är vi kungar" (konsert m Petter, Ison&Fille Lilla Namo och Rosh) och podinspelning med Linnea Henriksson.  
 
TYCKER OM:
Jag gillar som sagt djur och natur och har därför även sökt mig till dessa forum i form av Skansen, hagar, 4h-gårdar, kosläpp samt klappat främmande djur som korsar min väg! Jag har även planterat olika typer av ätbara växter i mitt kök! Jag njuter av jordgubbar varje morgon samt jublar över hur mycket potatisens blast vuxit till sig!
 
Dröm:
Har det liksom passerat någon så tåls det väl att tas en gång till. En upprepning kan väl sällan skada. RADIO. Jag vill jobba med radio och det är min dröm! Just nu söker jag alla sådana jobb som finns, och har faktiskt börjat titta på en radioutbilning. En dröm är en dröm, och det stoppar mig inte att drömma trots att prognosen ser halvregnig ut. De tar in 8 personer varannat år. Det nästan snöar om jag tittar på denna väderleken om jag ska vara ärlig. Men det är en dröm, och tvi vale den som ger sig! 
 
Utmaningen:
Här får du inte fuska! Det får alltså inte röra sig om en enkel sak som du kanske inte bryr dig helt hundra om. Ju mer det krävs från dig att klara denna utmaning, desto större blir utdelningen. DET LOVAR JAG!! Den här punkten är mycket viktigt, kanske rentav den viktigaste! 
 
I mitt fall är denna kopplad till prestation. Att lära mig att tro på mig själv och inte luta mig mot någon andra. Att ensam är stark! Att jag kan utan att någon annan behöver vara mitt stöd. Jag jobbar dagligen med denna punkt och ju mer jag fokuserat på den har jag fått medvind.
 
Här är några punkter jag känner mig stolt över:
 
¤ Att jag, helt ensam, gick på "Höj Rösen!"-eventet i Vitabergsparken en av de första soliga dagarna i förra sommaren. Jag omgavs av grupper med vänner som skrattade och pratade. Jag var själv men jag ville så väldigt gärna delta, och det gjorde jag! Hela dagen. Helt själv! 
(Det låter urtöntigt när jag läser detta, men det var så viktigt för mig, och ett av de bästa minnena från i somras)

¤ Att jag senare deltog i "Höj Rösten!" själv och turnerade runt för att höja deltagandet i valet i september.

¤ CURE HIV- projektet som jag från början ville göra med någon, men som det resulterade i att jag fick driva själv. Resultatet blev 25.000 kr till Radiohjälpen!
 
Idag har jag massvis av planer för närliggande framtid. I sommar ska jag till Gotland, till Halmstad, till Lysningsbadet, på en massa konserter och en hel del andra happenings. Och det gör mig så fantastiskt glad!
 
Det här har funderat på mig. Jag har liksom satt ihop ett recpet som fungerat helt otroligt bra på mig. Tänk om det också fungerar på dig?
 
Testa!
 
Och hör av dig med feedback om det fungerade eller inte!
 
 
GOOD THINGS COMES TO GOOD PEOPLE!
 
 
 
Kommentera inlägget här: