[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Barndomsminnen som glöder...

Kategori: Alla samlade verk, Tankar om nutid

Tack, Josefin, för ett av de tydligaste barndomsminnen jag har. Jag skrattade åt denna skiva långt innan jag ens förstod skämten. Jag kunde replikerna, dialekten, sångerna, stämmorna – främst dina – som nioåring. Och jag minns att jag såg ”Adam & Eva”-filmen på bio tre gånger bara under biovisningstiden. Aldrig är någon så bra som när den går bort.., men du var bra långt innan det också…

Du som inte hört denna skiva, ta dig liten stund och klicka på länken. Hela skivan är rolig, och hör liksom ihop. Har du inte tid att lyssna igenom från A till Ö så prioritera spår 1, (Varje steg du tar), spår 8 (Dammiddag),  spår 9 (Stora pojkar), spår 10 (Den andra kvinnan) eller för all del spår 15... Älska mig.

Det är med tryck över bröstet som insikten klarnar.

Vila i frid Josefin.
Tack för allt du gav.

 

 
Kommentera inlägget här: