[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Plantagen, Palmyra, Pjuck och... (P)fika

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!

Jag hade en sån fantastisk dag igår. Från början såg det ut att bli en ganska trist och enformig söndag med mig liggandes i soffan iförd pyjamas hela dagen. Eventuellt skulle uniformen bytas mot annan liknande variant efter att jag i vanlig ordning blivit nedkissad av en fyrafoting med svans. I värsta fall - av båda två! Men ICKE! Istället gav jag mig på att snacka med svensktalande Siri, som föddes i och med nya iPhone-uppdateringen. Hon är en dam med huvudet på skaft och sånt gillar jag!
 

Jag testa även funktionen att prata in ett sms. Det fungerade utomordentligt för pappa ringde upp och tackade ja till förslaget om trippen till plantagen. Efter mycket om och men blev det fyra sorters fröer och specialjord för inomhusodling. 
 
"Det som är roligt med odling är att du ALDRIG får igen det du lagt ut i pengar i skörd", skrattade pappa. 
 
Exakt så sa han faktiskt inte men det går aldrig riktigt att återge hans uttryck då brytning och påhittade ord ofta skapar frågetecken för ovana öron. Syftet med det han försökte säga var iallafall liknande.
 
Titta vad fint det blev! 
Snart blir det jordgubbar och en hel del kryddor!
 

Som tack för en härlig dag föreslog jag att jag skulle laga middag åt herrskapet hemma hos mig. Det tändes en glöd i pappas ögon men var snarare för att han fick en snilleblixt som slår ner med jämna mellanrum hos honom. 
 
"Eller så åker vi till Palmyra!"
 
Och så blev det. Min syster bor i samma hus som Palmyra - stans bästa kebabställe - vilket ofta leder till att hon får ett samtal från pappa om att han tänkte komma på besök. Det kan låta typ så här: 
 
"Hej! Är du hemma? Åh vad tråkigt. Jag är på Palmyra." 
 
Pappa har nu fyra barn - min bror, min syster, jag... Och Palmyra. 
Den vegetariska mixtallriken är underbar!
 

Min syster har tröttnat en aning på kebabstället men något hon aldrig tycks tröttna på är 'fika'. Där är vi olika. Jag älskar choklad och hon fika. Även choklad ibland men fika tycks regera liksom.
 
"Fika har en egen mage!" 
 
Det är som att du kan äta kebab, eller i mitt fall en vegetarisk mix, tills du nästan spricker... Men då finns det ändå alltid plats för fika. 
 
Tro det eller ej - vi fem fick i oss hela detta fat också!
 
 
 
Dagens tips:
 
Nya skor ger fan alltid skavsår, hur snygga de än är!
 



Kommentera inlägget här: