[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Brev till chefen

Kategori: Alla samlade verk, Tankar om nutid

Hej chefen,

Om 3 veckor slutar jag här och som du vet brinner jag ganska mycket för natur, miljö, djur och tredje världen. Jag är en liten, nästan obefintligt bromskloss i detta företag men jag har gjort så gott jag kan i tänket att återanvända saker och ting. Bokhyllan bredvid mig är fylld av återvunna pärmar som utan minsta tvivel kan användas igen (i slutändan handlar det bara om att förvara viktiga papper i dem, de behöver inte vara gjorda av guld). Under packbordet står det två säckar med frigolit som används när vi skickar reparationer. Detta genererar att det blir mindre sophantering samt att det går snabbare att packa, för att inte tänka på det ekonomiska – vi köper mindre bubbelplast!

Jag har tron på att vi måste vara försiktiga med vår planet, och den delar du säkert. Det jag vill ha sagt är… Släng inte min miljövänliga tanke och köp en massa nytt bara för att jag slutar. Om du har möjlighet denna sommar så kan du väl lyssna på dessa två tips. Lyssna på dem och kom ihåg mig om du vill. Jag lämnar snart över min stafettpinne till dig som miljöprofet på Nymans. En blir sällan profet i sin egen hemstad, men mänskligheten kommer tacka dig.. och dina barnbarn.

Ha en fin dag! Och kram!

Johan Rockströms sommarprat
(klicka)

 

Story of stuff
(klicka)

 

 

Kommentera inlägget här: