[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Äktenskap som äktenskap!

Kategori: Alla samlade verk, Tankar om nutid

Det händer att jag uttalar mig om saker jag inte har en aning om. Då hälsar min mamma att ”det där kan du ta bort om du vill”. Det är hennes försök till att ödmjukt rädda mig från folks dömande tankar. Jag förklarar då att jag inte har forskat inom ämnet utan detta är enbart min åsikt. Jag tycker att det är galet att vi, år 2015, röstar folkligt om äktenskap mellan samkönade ska gillas. Jag anser även att det är fantastiskt att samkönade äktenskap i USA nu är godkänt, men någonstans är det fruktansvärt att detta ska ens ska behövas bli en fråga. Människa som människa, äktenskap som äktenskap! Alla borde få gifta sig med vilka de vill. Allt annat är människorkränkande. Jag anser att det är kränkande att andra människor ska få lägga sig i vem jag älskar. Det handlar om mänskliga rättigheter. Om frågan om barnäktenskap också bör gillas så har jag ett annat svar. Nej, äktenskap med barn, eller djur för den delen, bör ej gillas då de inte är myndiga, eller ens människor. Ett barn, eller ett djur för den delen, får heller inte dricka alkohol eller köra bild, gå på krogen eller rösta i val.

 

 
Kommentera inlägget här: