[Valid RSS]

I väntan på något nytt

PICTURE THIS!

Kategori: Alla samlade verk

 
För mer än ett halvår sedan, mitt i min "Jag gillar dig skarpt, Adam Alsing"-tid, såh jag några avsnitt av Sveriges värsta bilförare på kanal5. Jag, precis som övriga som sett denna serie, chockas av hur usla dessa bilförare verkligen är. Tänk att dessa, på riktigt, finns ute på vägarna! Men det dök upp en kul pitch i mitt huvud som jag dunkade ner i ett mail till kanal5. Den löd i stil med detta: 
 
"Vore det inte ganska kul att ta med en person, typ mig, som inte har körkort som kan utmana de MED körkort? Vem kör bäst, den med körkort eller denne utan (JAG)!"
 
Precis som väntat hörde jag inte ett knyst från redaktionen. Tills igår! 
 
"Har du fortfarande inget körkort?
Men du kanske känner någon som är riktigt usel på att köra?
För i så fall kan du få vara CO-driver, om du vill?"
 
Först var jag ju tvungen att ta in att jag talade i telefon med kanal5. Efter det kom bara ett ganska kortfattat svar.

"JA!"
 
 
och
 
"Min mamma! Hon har inte kört bil på 15 år!
Sist hon skulle parkera glömde hon lägga i handbromsen och vi rullade in i bilen framför."
 
Hur i helsike fick jag med min 72 åriga mamma på detta, undrar du då? Jag kan sammanfatta det med min kompis reaktion till detta äventyr.
 
"Ja men det blir ju jättebra! Din mamma gillar ju att bli filmad!"
 
 
Castingen äger rum om ca 2,5 timma!
 
 
WISH US GOOD LUCK!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: