[Valid RSS]

I väntan på något nytt

I väntan på något nytt...

Kategori: Alla samlade verk

 

 

Jag förundras många gånger över hur tidsenlig titel på denna blogg blev. ”I väntan på något nytt…”. Det har verkligen varit ett passande namn. När jag började skriva var syftet att hålla mig flytande i väntan på att en ny karriärmöjlighet skulle finna mig. När det nya jobbet dök upp så fann jag nya drömmar att sukta efter, att hoppas och vänta på.

Just nu är kanske namnet mer passande än någonsin. Jag har satsat all min kraft och hoppas nu bara på att karusellen ska bjuda med mig till ett åk. Det är lite som att ha hela handen full med små frön, välsigna de med en liten bön, räkna till tre och kasta… Fröna, som nyss låg i min hand, sprids nu med vinden och jag kan bara hoppas att de hamnar i god jord. Kanske slår fröet rot, blir till en blomma… Kanske bär den till och med frukt.

Utan att säga för mycket i detta skede, och liksom jinxa det, låg min puls på 180 hela förra veckan. Jag fick svar från olika jordar att ett frö slagit rot och att de också var intresserade av att se vad som skulle komma av detta. Nu är spänningen olidlig och den höga pulsen har övergått till andnöd och aptitförlust. All energi går nu åt till att hoppas på att någon av dessa groddar kan växa sig stor till någon form av rosenbuske. Gärna innan den andra juli.

Tycker du att detta känns kryptiskt? Åh, jag önskar jag kunde säga mer. Men allt vi kan göra är att hoppas!

Håll tummen för mig!

 

PUSS OCH KRAM! 

 

Den som väntar på något gott... kan passa på att klicka på bilden :)

 

 

Kommentera inlägget här: