[Valid RSS]

I väntan på något nytt

"Man tager vad man haver"- fisksoppa!

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!, Äta bör man...

Fortfarande sjuk! Börjar bli riskligt irriterad på den kittlande näsan och de rinnande ögonen. Den här looken rockar jag helt enkelt INTE!
 
På vägen hem från jobbet blev det ett ömkande "tyck synd om mig för jag är sjuk"-samtal till mamma. 
 
Jag:
"Jag är hungrig!"
 
Mamma:
"Gör en soppa!"
 
Soppa är liksom min mammas stående inslag när det kommer till matförslag. Men förkyld som jag var kunde jag inte komma på något som faktiskt kände mer lämpligt. Så det blev en:
 
"Man tager vad man haver"-fisksoppa:
 
I kastrull:
 
• Smör
• Fryst torskfilé 
 (Låt dessa ingredienser förtinas ihop)
 
Efter det:
 
• Purjolök
• Grönsaksbuljong
• Créme Fraice
• Kokosmjölk
• Vitt vin
• Citronpeppar
 
Och vips, supergott!!!
 
Jag dekorerade med mammas persilja! 
 


PS. Välj alltid hållbart fiske när du köper fisk!
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2015-06-02 | 20:13:10

    Jag borde nog ge ut en kokbok nu när jag snart ska gå i pension. Jag tror den får heta "soppa för förkylda" eller " I brist på något bättre tar man det allra bästa. D.v.s SOPPA"

    Man har ju hört talas om att koka soppa på en spik, om man inte råkar ha det hemma går det bra med fisk istället

    Svar: Hahaha! Mamma, jag har lagt upp massor av recept under kategorin "man tager vad man haver". Du får gärna ta med dem i din bok ;)
    Annabelle

Kommentera inlägget här: