[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Löftet till en far från sin dotter

Kategori: Alla samlade verk, Bothénskans påhitt!

I stressade situationer händer det att jag tar ganska ogenomtänkta beslut. Oftast slänger jag ur mig något som precis tittade fram i hjärnan och direkt efter att det formats till ord går liksom ångerfunktionenslampan igång och blinkar rött. Då är det många gånger lite sent att ta tillbaka vad som precis sagts. Någon borde helt klart uppfinna "review"-knappen - IRL! Och i samma veva, varför inte slå på stort och uppfinna alkolåset på smartphones och döpa om dem till life saving smartphones? Exempel på när min mun hann före hjärnan kan vara när jag plötsligt överraskade min bästa vän med att säga ja till att sjunga på hennes bröllop. Tänk vad det hade varit lyckat om jag inte gråtit mig igenom hela låten! Ett annat exempel var när jag, efter sjuttioelfte påtryckningen om framtida barnbarn från min pappa, svarade: 
 
"Jag lovar, om/när jag träffar en partner så sätter jag upp en lapp på Konsum. SLUTA TJATA!"
 
Nu är det ju så att jag är en kvinna av mitt ord! Det är många gånger skönt att vara för då finns det inga alternativ efter att något är sagt. Men just det här känns ganska udda. Men är det sagt så är det!
 


 
Kommentera inlägget här: