[Valid RSS]

I väntan på något nytt

Mitt initiativ till MUSIKHJÄLPEN!

Kategori: Alla samlade verk

För tredje året i rad är jag med och engagerar mig med eget initiativ i Musikhjälpen. Första året, när jag fick höra att temat handlade om hjärtefrågan HIV, samt att Linnea Henriksson skulle vara med som programledare, tände jag på alla fyra och hittade på initiativet ”CURE HIV” lite medan jag anmälde mig. Plötsligt insåg jag att jag var tvungen att administrera detta väl och uppfann hjulet lite medan jag redan var igång. Kenneth Hallström, den finaste pricken av dem alla, köpte mina första armband innan jag ens hade beställt pärlorna. Målet det året var att generera 1000 kr till insamlingen med namnet ”Hjälp oss stoppa spridningen av HIV”. När det var dags för Musikhjälpens sista insamlingsdag i december reste jag alldeles ensam med en egensnickrad låda i en blå dunjacka med loggan på ryggen, till Uppsala och sålde mina sista armband. När klockan var kväll och alla armband var slut överlämnade jag 25.000 kr till glasburen ihop med ett brev som jag knåpade ihop. Brevet läste Kodjo upp i radio och Petter fotograferade lappen och la upp på sin Instagram.

Det var med en klump i bröstet jag lämnade den decembermånaden bakom mig. Jag hade aldrig upplevt en så fantastisk höst/vinter. Varenda pling som kom från swishen fick mig att dansa. Euforin fick mig att, utan minsta tvivel, hoppa på tåget inför nästa år också. Till min stora lycka valde Linnea Henriksson att ställa upp igen. Ifjol var temat naturkatastrofbetingat och gick under namnet ”Ingen ska behöva fly undan klimatet!” Jag valde detta år att utgå från Musikhjälpens färger i loggan samt att använda mig av miljövänligapärlor – träpärlor med miljögodkända färger. Jag la ner ett oerhört engagemang och upprepade även resan till Kärlekenstorg sista dagen. Min kompis Camilla ställde upp och följde med till Linköping sista dagen. På en parkering snickrade vi ihop en BAUTASTOR skylt och sålde de sista armbanden jag hade kvar. När Linnea Henriksson såg skylten och oss gjorde hon ett shout out vilket fick människor att storma oss med pengar. Den kvällen lämnade vi över 33.000 kr  till insamlingen.

I år vet jag inte än om Linnea Henriksson är med. Jag hoppas det – för då vet jag att detta kommer bära. Hon har blivit maskoten som bidrar till att försäljningen gått så bra. Vilket fall – i år är temat: ”Barn i krig har rätt att gå i skola”. För den som inte ser tydligheten i detta budskap rör sig detta om de 30 miljoner barn som idag får sätta sitt liv på vänt medan vuxna utsätter dem för krig. Denna tid i barnens liv hade istället kunnat generera en möjlighet till bättre framtid; så som att slippa utsättas för risker som sexuella övergrepp, barngiftermål eller att kanske bli barnsoldat. Skolan för dessa barn skulle kunna vara en räddning. För dessa barns skull är min önskan att slå tidigare rekord. Min önskan är att sälja för, hör och häpna, 42.000 kr i år. Det är de 42.000 kr som saknas för att nå 100.000 kr på tre år. Det känns stort och svårt, men om vi hjälps åt så kommer det fungera!

Vill du hjälpa mig? Det finns massor av saker du kan göra i så fall :) Ett exempel är att köpa ett armband. Det kostar 60 kr (porto ingår). Köper du fem armband så bjuder jag på ett extra. Tänk vilken fantastisk present, julklapp eller vardagsgåva till någon du håller kär! Om du vill kan du även vara med och sälja genom att dela inlägg. <3 Ett annat alternativ är att du berättar för dina vänner eller bjuder in dem att gilla FACEBOOK-sidan eller INSTAGRAM-sidan. Allt välkomnas, allt som gör att vi når målet tillsammans!

För att köpa armband:

Swisha till 073 581 36 38. 

 

 
  

Tack för din uppmärksamhet!

 

Annabelle 

Kommentera inlägget här: